Kantoor

Verkoop Binnendienst
De afdeling Verkoop Binnendienst is de spin in het web bij Bobeldijk. Deze afdeling is de schakel tussen (potentiële) klanten, collega’s van de buitendienst, marketing, planning, productontwikkeling, logistiek, kwaliteit en inkoop. Ze zorgen ervoor dat de geplaatste orders in de juiste hoeveelheid bij de klant komen. Volgens de afgesproken condities en op het desgevraagde moment. Hiervoor is het essentieel dat er goede afstemming is tussen directe collega’s. 

Daarnaast verzorgt de Binnendienst de facturatie en klachtenafhandeling richting onze klanten. Ook verzorgen ze de omzetcijfers (wekelijks-maandelijks) voor de bedrijfsleiding en collega’s van de buitendienst. Door de diversiteit in klanten in binnen- en buitenland worden er diverse talen vloeiend gesproken.

Het maken van de planning en de forecast van de diverse klanten om zo optimaal mogelijk te kunnen produceren en verpakken horen ook bij de werkzaamheden. 

Yvonne Grolleman over het werken op de Binnendienst: “Dagelijks liggen er vele uitdagingen voor ons. Er is altijd veel hectiek op de afdeling. Logisch als je de spin in het web bent van het bedrijf. Iedereen wil graag informatie van je hebben. Never a dull moment op deze afdeling.”

Snelle-couscoussalade-met-Lekker-Veggie-Groenteballetjes-en-citrusdressing_klein

Productmanagement/Marketing
De afdeling Productmanagement/Marketing houdt zich hoofdzakelijk bezig met de introducties, wijzigingen en saneringen van producten voor alle klanten van Bobeldijk Food Group. Deze afdeling ondersteunt de klant tijdens het gehele proces van productidee tot het product in de schappen – van het inrichten van de systemen tot het zorgen voor de verpakkingen.
Naast productintroducties houdt het team zich ook bezig met interne marketing en marketing voor het eigen merk Vegafit. Bij interne marketing kun je denken aan het samenstellen van maaltijdpakketten voor medewerkers om feeling te houden met de producten. De marketing voor ons merk Vegafit doen we voornamelijk via social media (Instagram en Facebook), samenwerkingen met bloggers en onze website. Beursvoorbereidingen voor o.a. de PLMA worden ook op deze afdeling gedaan.

Productontwikkeling en procestechnologie
Op de afdeling Productontwikkeling wordt er voornamelijk gewerkt aan het ontwikkelen van nieuwe producten én het optimaliseren van de huidige recepturen. Hierbij kan gedacht worden aan een optimalisatie met betrekking tot het proces of een verbetering op grondstofniveau. 

De ontwikkeling van een nieuw product begint in het klein in onze proefkeuken, hier kunnen we tevens diverse grondstoffen testen. Na deze ontwikkeling vindt er altijd een proefproductie plaats om te kijken en monitoren hoe het product over de productielijn loopt. 

Na een succesvolle proefproductie, en natuurlijk met goedkeuring van de klant, wordt het product in productie genomen. Hier is productontwikkeling ook altijd bij aanwezig om te begeleiden en eventueel in productie te sturen om het gewenste eindresultaat te realiseren. 

Maar voordat het zo ver is, is het vanzelfsprekend nog van belang om de receptuur om te zetten in ons systeem zodat ook productie de juiste receptuur en werkwijze ontvangt.

Personeelszaken
De taken van de afdeling Personeelszaken zijn onder meer het adviseren, begeleiden en informeren maar ook ondersteunen van leidinggevenden en medewerkers op het gebied van arbeidsvoorwaarden, personeelsbeleid en persoonlijke ontwikkeling. 

Het is belangrijk dat alle medewerkers zich veilig en gehoord voelen binnen ons bedrijf en dat wij iedereen volop mogelijkheden bieden om zich te ontplooien en plezier te hebben in hun werk.

Een ander onderdeel is de werving en selectie, hierbij is het belangrijk dat de juiste persoon op de juiste plek zit of wordt gevonden zodat binnen ons bedrijf optimaal gewerkt kan worden.

Daarnaast houdt de afdeling zich bezig met de personeelsadministratie (in- en uitdienst, mutaties) loonadministratie, verzuim, uitzendbureaus en dergelijke. 

_VBS5643

Kwaliteitsdienst
Onze kwaliteitsdienst ziet toe op de kwaliteit van onze producten en het naleven van de overeengekomen kwaliteitsnormen aan producten, productieprocessen en medewerkers. Hiertoe behoren zaken als inspecties, hygiënerondes, interne audits en procesaudits, lijncontroles, validaties en verificaties. Hiermee vormen zij een belangrijke schakel tussen de klanten en de organisatie.

ICT en Bedrijfsbureau
De afdeling waar bijna geen dag hetzelfde is. Deze afdeling houdt zich bezig met een breed spectrum aan werkzaamheden. Onder de noemer ICT kun je denken aan het inrichten en ‘up-to-date’ houden van digitale systemen, oplossen van kleine ICT-storingen en ondersteunen bij het digitaal verbeteren van de onderneming. Bij het onderdeel bedrijfsbureau worden met name analyses gemaakt. Dit loopt van productie efficiëntie analyseren tot het maken van kostprijzen. Daarnaast ondersteunt het Bedrijfsbureau de planning en inkoop.

Businessteam (BT)
De leiding van ons bedrijf wordt gevormd door het Business Team (BT)
Het BT bestaat uit de Algemeen Directeur, Bedrijfsleider, Controller, Hoofd Kwaliteitsdienst en de HR Manager. Alle verschillende afdelingen binnen Bobeldijk worden zo door hen vertegenwoordigd. Het BT is verantwoordelijk voor het beleid van Bobeldijk.

 

"Mensen maken het verschil! En dat is wat we koesteren. Daarom ben ik dagelijks betrokken bij al onze medewerkers om het mogelijk te maken dat er een fijne werkplek is waar mensen op hun plek zijn, gewaardeerd en gestimuleerd worden en elke dag met plezier naar toe komen."